s❀

“Ne bir güzel var avutacak gönlümü bu şehirde, ne bir tanıdık çehre Bir tren sesi duymaya göreyim, iki gözüm iki çeşme”
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Bir kapının başında durdum Kapı bendim, bekleyen, beklenen ben
Ne geçmiş, ne de gelecek teskin ediyor ruhumuzu. İçimizde namütenahinin meşalesini taşırken, ne yapsak da yetmiyor bu diyarlar bize.
Yaşanmamış hayatlar da bir o kadar korkutuyor beni.Yaşanmamış her şeye bir ömür borçlu hissediyorum kendimi. Tam o anda, şarkılar alıp götürüyor beni. Türküler yakılıyor içimde. Neyler, kudümler, sazlar, klarnetler… Hepsi bir olmuş, bir uğurlama senfonisi seslendiriyorlar. İskelelerden vapurları uğurluyorlar, vapurlardan yolcuları. Sokaklardan insanları, gökyüzünden bulutları…
Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: “Cennetlikler cennete girince Allah Teâlâ onlara: - Size vermemi istediğiniz bir şey var mı? diye soracak. Onlar: - Yâ Rabbî! Yüzlerimizi ak etmedin mi? Bizi cennete koyup cehennemden kurtarmadın mı, daha ne isteyelim, diyecekler. İşte o zaman Allah Teâlâ perdeyi kaldıracak. Onlara verilen en güzel ve en değerli şey Rablerine bakmak olacaktır.” (Müslim, Îmân 297. Ayrıca bk. Tirmizî, Tefsîru’l-Kur’ân 11)

s❀

@letaifi
·
Cemâlin olmadıkça gönlümün hiçbir sefası yok... Hafız-ı Şirazi
Edebiyat