Akıl sahibi olmayan yaratıklar haksız ile zarar arasında ayrım yapamazlar; ve, bu nedenle, rahatta oldukları sürece, hemcinsleri ile dalaşmazlar: oysa insan en fazla rahatta iken sorun yaratır: çünkü, bilgeliğini göstermeyi ve devleti yönetenlerin eylemlerini denetlemeyi o zaman sever. Son olarak, bu yaratıkların mutabakatı doğaldır; insanlarınki ise ancak ahde dayalıdır, yani yapaydır: ve bu nedenle, onların mutabakatını sabit ve sürekli kılmak için, ahit dışında başka bir şey daha gereklidir; yani, hepsini korku içinde tutacak ve eylemlerini ortak faydaya yöneltecek genel bir güç...
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bir yanda çok fazla özgürlük, öte yanda ise çok fazla otorite olmasını talep edenlerle kuşatılmışken, bu iki görüş arasından zarar görmeksizin sıyrılmak zordur.
Vakıf serisini bitirdikten sonra incelemeyi yazmayı planlıyordum. Henüz serinin ikinci kitabını bitirmeme rağmen Asimov'un kurgusuna hayran kaldım. Bugüne kadar nasıl olur da tv dizisini çıkarmamışlar şaşırdım. Apple'ın böyle bir projesi olduğu haberini alınca sevindim. Serinin ikinci kitabı Vakıf ve İmparatorluk'a gelince; 'Katır' karakteri çok etkileyiciydi. Sezon finali gibi bitti kitap..
En kısa zamanda 'İkinci Vakıf'a geçeceğim.