Nasıl başlasam nereden başlasam bilemediğim bir kitap, okuduğum satırları dönüp dönüp okuduğum ve en geç bitirdiğim kitaplardan biri...
Kitabın son sayfasını kapatırken baya bir süre, kitabı raftan okumak için elime aldığımdan beri her satırında yaptığım gibi aynı düşünceyi düşündüm.
Biz Peygamber Efemdimizi ne kadar seviyoruz? Sevgimizi Nasıl gösteriyoruz? Neler yapıyoruz?
Sahabelerin gibi imanlı olmak çok zor ama biz onlara yaklaşamıyoruz bile.
Hangi sahabeyi burada anlatsam bilemedim.. Peygamber aşığı olan Hubeyb b. Adî (ra) 'ı anlatsan iman elbisesini giymiş olan Sevbân'a haksızlık olur, Hz. Ali'yi anlatsam Hz Ömer'e ayip olur, Sümeyra validemizi anlatsam Hz Nesibe'ye haksızlık olur ve nice sahabeler... öyle bir Peygamber aşkı oluşmuşlar ki kalplerinde eşini çocuklarını Peygamber Efemdimiz'in yolunda şehit vererek 7 şehit annesi lakabi alan Sümeyra validemiz, son nefesinde Peygamber efendimizi zikreden başta Hubeyb B. Adi(r.a) ve nice sahabeler... Allah hepsinden binlerce razı olsun ki bize bir husus daha öğrettiler Peygamber efendimiz nasıl sevildiğini de bize gösterdiler..
Tabi hiç bir sevgi karşılıksız olmayacağı gibi de elbet Peygamber Efendimiz de sahabelerini cok sevmiştir. Hz. Osman'ın Şehit haberi geldi diye 1400 kişilik ordu ile mekkeye giden , Hz. Ali'nin ayaklari kan olup yorgunluktan dinlendigini duyunca hemen yanina giden Peygamber efendimizin sevgisini sorgulamak bize düşmez sanırım...
Ve tabi ümmetine bizlere olan sevgisi... bizler icin ayaklari şişene kadar namaz kılan bizler için yakaran ağlayan af dileyen Peygamberiz'in ümmetiyiz. Ve Peygamberimize yakışacak bir ümmet olmalıyız..
Inceleme yapmakta pek iyi olduğum söylenemez ama kitabın son sayfasındaki yazı ile bu yazımı sonlandırmak isterim.
Onların dünyasında;
Sevgi, özlemektir.
Sevgi,
''Yürekte var olduğu iddia edilen sevginin en büyük ispatı, elde olanları verebilmektir. Elde olanları veremeyenler, ne kadar dilde seni seviyorum deseler de o sevgi sadece sözde kalan bir sevgidir. Sevgi ise sadece söz ile olmaz, önce öz ile sonra sonra söz ile olur. Sevginin özde olduğunun en büyük delili ise infaktır.''
''Size, sarıldığınız müddetçe asla dalalete düşmeyeceğiniz iki emanet bıraktım. Biri, Allah'ın Kitabı; değeri ise benim sünnetimdir.'' ( İmam Malik , ''Kader'', 3.)
''... Fakat Allah, size imanı sevdirmiş ve onu gönüllerinizin ziyneti kılmıştır. Küfrü, fıskı ve isyanı da size kerih/çirkin göstermiştir. İşte doğru yolda olanlar bunlardır.''