Halit Ziya Uşaklıgil'in ilk romanı karşımızda .Romanın has karakteri Ahmet Cemil olup mai bir gece de elmas yağmuruyla karşılaştığımız hayatını, ümitlerini baran-ı dürr-i siyah ile sonlandırır... Ahmet Cemil'in hayatını bu şekilde özetleyebiliriz... Kahramanın nahif ve yaşadığı durumları görünce fazlasıyla üzüldüm diyebilirim ... Yazarın olayı okuyucuya hissettirmesi ve betimlemeleri güzel .... biraz yavaş ilerlediğini söylemeden edemeyeceğim....İyi okumalar dilerim :)