Sude

Sude
aynı gökyüzü farklı hikâyeler.. Alaz Lazom 26.03.26☆♡ zaqa.net/Lioraa
Öğrenci
Okuyor
KOCAMIN YANI / Yıldızlar
5 Kasım 2009
82 okur puanı
Şubat 2025 tarihinde katıldı
Puan vermedi·320 syf.··
2025 19. kitabı
Mabel, İngiltere’de yaşayan genç bir adli muhabirdir. Aldığ ani bir telefonla kuzeninin öldüğünü öğrenir ve hemen Türkiye’ye döner. Türkiye’ye döndüğü anda hislerinin ve gazeteci kimliğinin getirdikleriyle bu ölümü araştırmaya başlar. Kendisi de bu gizemin bir parçası haline gelir. Öncelikle yazarın dili için şunu söyleyebilirim ki kesinlikle yormayan, sürükleyen ve bu sayede hızlıca okunabilecek şekildeydi. Diğer okuyanlar nasıl hissetti bilmiyorum ama bazen bu yazım dili beni çok fazla gerdi . Tak diye bir anda karşımıza bir şey çıkıyor ve bu da benim açımdan kitaba ürkünçlük katmıştı. Özellikle Yılmaz’ın sahnelerinde başlarda aşırı gergin oldum. Bu konuda yazarı tebrik ediyorum gerçekten, nedense yabancı bir kitap okuyormuş gibi hissettim kendimi. Karakterlerin bakış açılarından olayları okudukça çoğu şeyi Mabel gibi yavaş yavaş çözülüyor. Onunla birlikte biz de merak edip okuyucu da bilgileri topluyor sanki yani bende öyle oldu. Çok fazla spoiler vermemek için çok fazla bahsedemiyorum ama kurgusu iyi bir kitap. İkinci kitabı okicam ne zaman bilemem ama okicam o kesin. Ama tek sıkıntı o kadar ünlü bir gazeteci oraya gidiyor ve bu vakayı ele alıyor yani garipti denizide çok yuceltmislerdi burda açıkçası ozan daha iyidi gibime geldi.​
Ona Kadar SayIşıl Işık · Sia Kitap · 2023920 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Puan vermedi·332 syf.··
2025 20. kitabı
Veee gene ben bu kitabı gene uzun zaman önce okumuştum hepimiz gökyüzü olmak serisini de okumuştum önceden ilk başta ön yargıyla yaklaşmıştım kitaba hatta fantastik kitaplara. Aslında ben kitabı sevdim gibi ama dürüst konuşmam gerekirse çok da iyi bir kitap değildi. Zenginler hayatını yaşıyor, fakirler köle gibi çalıştırılıyor ya da açlıktan ölüyor. Tabi bunun yanı sıra ana karakterin bir özelliği de var, o da kimsenin ona dokunamaması. Karakterimiz Juliette'e birisi uzun süre dokunduğu zaman dokunan kişi ölüyor. Zaten ben içinde aşk olan çoğu şeyi pek sevmem ama bu kitabin yazım dili cidden çok çok kötüydü. Yani sorun çeviri de mi yoksa yazarın yazamamış olmasında mı bilmiyorum ama o konuda çok eksikti kitap bilemiyorum yani. Zaten konu ne kadar güzel olursa olsun iyi anlatılmadığı sürece kitap sevilemiyo biliyorsunuz ki. Her şey çok üstün körü ve betimlemeden uzak yazılmış. Bir olay 2 dakikada olup bitiyor desem yeridir. Adam’dan hiç hoşlanmadım bu arada hatta çok gıcık kaptım hep bir yanlış hareketini arıyordum. Warner’a nedendir bilinmez bir şekilde daha fazla düştüm ( bu kötü adamlara düşe düşe benim halim ne olucak kralll o kralll ) . Juliet ise Juliet işte çok da bir numarası yok direkt salak ya salak işte güçsüz bak kardeşim elinde o kadar güç varken kitapta tek dediği şey adam adam ne adam mış ya birşeyede benzese orda warner varken ne adam mı? Kenji komik sevgilim şu juliet in salaklıklarını kapatıyor genede. Yani kısacası juliet beni DELİRTTİ Adam ve juliet sahnelerinde midemm bulandı resmen ama warner ve juliet sahnelerini çooook sevdim. Bu serinin sadece 1. Kitabını okudum sırf juliet için bıraktım okumayı ciddi söylüyorum ama belki warner ve kenji için diğer kitaplarını da okurum umarım diğer kitaplarda düzelir. Bunlara katlanacaksanız okuyun :)
Bana DokunmaTahereh Mafi · DEX Yayınları · 20242,294 okunma
10/10
·672 syf.··
Beğendi
·
2025 1. kitabı
Tam bir fantastik hayranı olaraktan şunu belirtmeliyim ki kim fantastik kitapları seviyorsa bu seriyi MUTLAKA AMA MUTLAKA okumalısınız. Kitap o kadar mükemmel ki adeta kendine has dünyasında kayboluyor ve geri çıkamıyorsunuz. Açıkçası önceden bende pek fantastik kitap sevmezdim ama bu seriyi okuduktan sonra fantastik hayranı oldumm. Hani çok sevdiğiniz bir dizi olur da durmadan onu izlemek istersiniz ya, aynı o şekilde oluyor. Sadece okuyunn yani diyebileceğim başka bir söz yok... Kitabı tek bir cümleyle özetleyecek olursak: Kitabın hikâyesi, İnsan Diyarın'dan zorla Elemental'e götürülen başkarakterimiz olan deli su vârisi Nova'nın orada yaşadığı sonsuz, heyecan dolu, buram buram fantastik kokan olaylarını anlatıyor. Ama tabii ki kitap sadece bu kadar değil. Büyük Yıkım'da İlmek'e hapsolmuş su lordu olan Arın'ın ( normalde sevmezdim ama diğer serilerde duzeliyormuş ) geri hayata dönüp yıkılmış su krallığını geri kurma çabalarını, gece yarısı lordu olan Daren'in ( KOCAMMMMM ) kurnazlık dolu akıl oyunlarını, hava lordu olan Sina'nın ( Asillik fışkırıyor) krallığını ne pahasına olursa olsun zorlu koruma çabaları, diyarın hem kralı hem de toprak krallığının lordu olan Amon'un ( ıyyy hiç sevmiyorum bunu iyi ki geberdi ) acımasızlık dolu zorbalıklarını da anlatıyor. Şimdi kitapla ilgili kendi düşüncelerim; !!SPOİ İÇERİR!! Ayzer'i zaten başından beri pek sevmemiştim pisliğin tekiydi baştan beri nova'nin yanında olması gerekiyordu sonuçta arkadaşlıktan öteydi bunlar ondan ayzer midemi bulandırdı. Amonu da pek sevmedim zaten kötüydü ve olmaya da devam edecek nova'nın öğretmeni olması da beni çok şaşırttı açıkçası ve sonra novaya böyle davranması çok sinirlendim ya. Darene gelecek olursan ne yalan söyleyeyim başta onu sevmemiştim Kitabın başında novaya söyledikleri
Lordlar ve VarislerN. G. Kabal · Martı Yayınları · 202210,3bin okunma