Kendi "geçici varoluşunun" sonunu göremeyen insan,hayatta nihai bir hedefi de amaçlayamıyordu. Yaşamayı, normal bir hayat süren insanın aksine, geleceğe ertelemişti. Bu yüzden de iç yaşantısının tüm yapısı değişmiş ve hayatın diğer alanlarından bildiğimiz çürüme işaretleri ortaya çıkmıştı.
Vahşet veya acıyla değil, onunla bağlantılı olan hakaretle ilişkili olan onursuzlaştırma...
O sefer kan beynime sıçradı çünkü en ufak bir fikri olamayan bir adamın hayatımı yargılamasını dinlemek zorunda kalmıştım.