Ekonomik açıdan hayatta kalabilmek adına Başbakan'ı desteklemek şarttı. Ve yargısından medyasına kadar bütün aktörlerin Başbakan'ın emrinde olduğu, böylesi yozlaşmış bir toplumsal düzende, her Türk lirasının en az 5 kuruşu er geç onun cebine giriyordu. Ancak kimsenin bu kadar parayı sığdıracak kadar büyük cebi olamayacağı da ortadaydı. Dolayısıyla Başbakan da Türkiye'yi kendine ait bir kasaya dönüştürmeyi uygun bulmuş olmalıydı. Bu nedenle de İran'ın yaptığı gibi, ülkenin pencere ve kapılarını kapatıp kilitlemek en mantıklısıydı. Elbette ülke biraz havasız kalacaktı ama en azından Başbakan'ın parası ve gücü güvende olacaktı.