Kapitalist sistem çerçevesi içinde çıkar yol yoktur. Depresyon kaçınılmazdır.
Kapitalizmin öldürücü hastalığı olan bunalım ve depresyonu tedavi etmenin de tek bir yolu vardır: SAVAŞ!
İşçiler daha da yoksullaştılar, çünkü "tekelciler, işçilere, üretkenliklerine eşit bir ücret ödemiyorlardı."
Hammadde üreticileri (örneğin çiftçiler), "tekelcilerin, bazen ödedikleri düşük fiyatlar" yüzünden daha da yoksullaştılar.
Tüketiciler, "tekelcilerin koydukları yüksek fiyatlar yüzünden" daha da yoksullaştılar.
Öte yandan ise hisse senedi sahipleri, "tekelcilerin, bu yolla elde ettikleri, gereğinden fazla yüksek kârlardan" dolayı daha da zengin oldular.