âzâde bir hayat hakiki mutluluk demek olsaydı, mutluluğun varlığıyla yokluğunun eşit olması gerekirdi. Hissedilmeyen ve idrak edilmeyen bir şeyin varlığı ile yokluğu arasında ne fark vardır ? Kendimizi helak edercesine arkasından koştuğumuz mutluluk Anka'sı acaba gerçekte yok mudur ?
"İnsanı insan yapan, yüzüne güzellik katan ve onu sevdiren tek şey kalbinin temizliğidir. Yoksa hepimiz aynıyız, etten ve kemikten oluşmuş bedenleriz. Bizi birbirimizden ayıran tek şey kalplerimizin özelliğidir. Eğer temiz ve güzel bir kalbiniz varsa, bu dışınıza yansır. Fakat kararmış, herkesin kötülüğünü isteyen, kıskanç biriyseniz, kalbinizin kötülüğü yine yüzünüze yansır. Ve dünyalar güzeli olsanız bile, kalbinizin karanlığı güzelliğinize gölge düşürecektir."