Bosnalı çocuklar dünyanın başka bölgelerindeki çocukların aksine karanlıktan değil de aydınlıktan korkuyorlarmış. Arşad Hüseyin bunu şöyle açıklıyor "Işık, keskin nişancıların onları görüp nişan alabilmesi demek.Savaşın başlangıcında elektrik kesintisinden kaynaklanan karanlık tedirginlik yaratmıştı. Sonra hem yetişkin hem de çocuklar onu koruyucu bir kalkan olarak algıladılar."