“Eğer pencereyi açan bendiysem, yarattığı karmaşa için rüzgârı nasıl suçlayabilirim?”
— Mahmud Derviş
Bazen hayatımızdaki bazı sorunların oluşmasına kendimiz izin veririz ya da onları başlatan kararları biz alırız. Sonrasında ortaya çıkan sonuçlar için başkalarını, şartları veya kaderi suçlamak yerine kendi payımıza düşen sorumluluğu görmemiz gerekir.