Biz , Cumhuriyet'i süs olsun diye yapmadık ; halktan yana bir idare kurmak için yaptık. Hükümetin müfettişleri var , valileri var , kaymakamları var , bunlar , Halil Ağa'nın öküzünü vergi borcundan satıyorlar. Yaptıklarının ne demek olduğunu elbette bilmeleri gerekli. Bunlar , size hiçbir şey söylemiyor , Halil Ağa'nın öküzünü satıp vergi gelirini şişkin göstermeye çalışıyorlar.Hadi bunları bırakalım , milletvekili arkadaşlarımız var .
Yolluk alıyorlar , halkla konuşuyorlar , bunlar da size bir şey söylemiyor.
Bir parti örgütümüz var , halkın içinde dirsek dirseğe yaşamaları gerekli , onlar da memleketin zararına olan böyle bir uygulamadan söz etmiyorlar.
Ne demektir bu?
Bizim halkla beraber ve halk için değil , halka rağmen bir sistem kurduğumuzu sanmaktır!
Asıl üzüldüğüm , parmak bastığım yer burası !
BİZ CUMHURİYET'İ ANLATAMAMIŞIZ BEYLER , BUNDAN BU ÇIKIYOR!