Paraya karşı savaş açmak, ama parasızda yaşayamamak.Kitabı okurken Gordon’u dövmek istiyorsunuz.Bazı yerleri okurken inanın onun adına utanıyorsunuz.Para için rezil olmaktansa parasız rezil olmak, ironi iyi işlenmiş.Parasızken başkalarını üzmemeye çalışmak,ezilmemeye çalışmak sonra gidip para için aileni üzmek.Bana kalırsa Gordon tipik bir Türk erkeği.Okurken gözünüzün önüne tanıdığınız bir kaç kişi gelebiliyor.
Kitap sıkıcı sayılmaz.Ben ilk sayfalarda yoruldum pek keyifli okumadım.Ortalara geldikçe Gordon bataklığa düştükçe biraz merak uyandırıyor.Orwell’ın okuduğum 5. kitabı.Sizi bir 1984’e bir Hayvan Çiftliğine götürmüyor maalesef.Yalnız realist bir kitap.Okumaya değer ama okumazsanız da pek bir şey kaybetmezsiniz.