“Diyorum ki; kalbim içimdeki bir çalgıdır.
Ve o bana rebabınki gibi bir sesle seslenir.
Sen!
Ey rebab nağmesi!
Ben senden daha kederliyim.
Ama kalbimde de bir rebab yaşıyor!
Gitme!
Biraz daha kal!
Sultan Veled
“Artık, pek yarattığın gibi değil dünya
İnsanlar hem sabuna karıştı, hem suya:
Ne olursun hoşuna gitmediyse eğer,
Yazdıklarıma sakın darılma Allahım!...”
Turgut UYAR