2012’de tüm dünyada ölen 56 milyon insandan yalnızca 620.000’i (120.000 kadarı savaşlarda, 500.000’i ise bireysel suçlarla) şiddet yüzünden hayatını kaybetti. Bunun yanında 800.000 kişi intihar ederken 1.500.000 da şeker hastalığından yitirdiği yaşamını. Görünen o ki artık şeker, baruttan daha tehlikeli.
Doktorların AIDS’in işleyiş mekanizmasını anlamasının üzerinden yıllar geçmişken bile Sahraaltı Afrika’da milyonlarca insanın hâlâ bu hastalıktan ölmesi, haklı olarak kötü talihten çok insanların aptallığına ve umarsızlığına yorulur.