Dünyayı dünya yapan kısmen kusurları olduğu için,onun içinde ne kusursuz bir eş,ne kusursuz bir arkadaş,ne de kusursuz bir ev veya bir iş bulunmayacaktir.
Eğer zalimlesmişsek,katılaşmışsak,omurgasizlaşmaya başlamışsak şunu bileceğiz ki Kur'an ile aramızda derin bir uçurum var. Çünkü Kur'anin anlaşılmasın da ve yaşanmasında bur sorun olduğunda insanın kalbinden hicret edecek ilk iki karekter özelliği İzzet ve rahmettir.
Herşey akıp gidiyor; o halde akışı fark et ve "Bu gidiş nereye"diye sorgula.