İlber hocanın kitaplarını sıkılmadan okumak nasip olmayacak sanırım. İlk başta severek okumaya başlıyorum ne güzel diyor diye düşünüyorum. Ama bir yerden sonra bayıyor. Röportajdan oluşturulmuş bir kitap olması da ayrıca sıkıcı tabi ki.
Halay bilmeyen köylü de dans bilmeyen şehirli de hayatın tadını çıkaramıyor demektir. Dans bilmemek çok ayıptır insan bu alanda kendini muhakkak yetiştirmelidir.
Ezber ve tekrar öğretimin temelidir. Lisan da matematik de coğrafya da ezberleyerek öğrenilir. Gençlere tavsiyem, bunlara kanıp ezberi bırakmamalarıdır.