robobyte

robobyte

, bir kitap okudu
8/10
·272 syf.·
Beğendi
·
7 günde okudu
·
Okunma: 03 Şubat 2026 00:00
·
2026 3. kitabı
Mary Shelley
8.5/10 · 21,8bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Hedefinizden vazgeçmek bu kadar kolay mı? Bunun muhteşem bir keşif yolculuğu olduğunu söylemiyor muydunuz? Niçin muhteşemdi peki? Gidilecek yol güney denizlerindeki gibi düzgün ve sakin olmadığı, tehlikelerle ve dehşetle dolu olduğu için. Her yeni hadisede metanet göstermeniz, cesaret sergilemeniz gerekeceği, her seferinde tehlikeyle, ölümle karşılaşacağınız için. Bunlarla yüzleşecek, her şeyin üstesinden gelecektiniz. Bu yolculuk o yüzden muhteşem, bu iş o yüzden şeref vericiydi. İleride kendi türünüzün velinimeti olarak selamlanacaktınız. İsimleriniz şeref ve insanlığın çıkarı için ölümü göze alan cesur kişiler olarak sevgiyle anılacaktı. Oysa bakın şimdi hayal ettiğiniz ilk tehlikede, isterseniz buna cesaretinizin ilk büyük ve müthiş sınavı deyin, geri çekiliveriyorsunuz. Soğuk havayı ve zarar görme ihtimalini göze alamayan, üşüyerek şöminenin başına dönen insanlar olarak anılmakla yetiniyorsunuz. Bu hazırlığa ne lüzum vardı; sırf korkak olduğunuzu kanıtlamak için bu kadar uzağa gelmeniz (...) (e?)
Sayfa 236 - victor frankenstein·Kitabı okudu
İnsan aynı anda hem bu denli güçlü, erdemli ve muhteşem, hem de bu denli habis ve bayağı mıydı gerçekten?
yaratık·Kitabı okudu
Ne garip şeydir bilgi! Zihne kayadaki yosun misali yerleşti mi, bir daha ayrılmaz oradan. Tüm düşünce ve duyguları silkeleyip atmayı arzuladığım oldu, fakat öğrendim ki acı hissini yenmenin tek bir yolu vardır ve o da ölümdür... beni korkutan fakat anlayamadığım bir hâl.
Sayfa 130 - yaratık·Kitabı okudu
Geride sevdiğim bir şey kaldığı sürece korkmak için bir sebep var demekti.
Sayfa 97·Kitabı okudu