Umutsuz olmayın, eğitimi kurtarmak için çare var. O da tanzimatın büyükleri gibi davranmaktan geçiyor. İyi okullar kurmalıyız, elit öğretmenler yetiştirmeliyiz, nitelikli imtihanlar yapmalıyız.
Eğitim, kitlenin taleplerinin dinleneceği yer değildir; kasaba türü siyasetin, nabza Göre şerbetin yeri değildir; çünkü eğitim dünyanın en önemli meselesidir; insan reprodüksiyonudur. İnsanın bir nevi yeniden üretimidir. Bütün bu sistem içinde ilk bakılması gereken yerde öğretmendir.