Okullar gençleri öğrenmekten nefret eder hale getirmektedir. Okul sistemi içerisinde sürekli dış motivasyon kamçılanmaktadır: "Yaparsan şu notu alırsın, bu kitabı okursan sınavı geçersin, şu kadar puan alırsan öğrendiğine kanaat getiririz ilh"
okullarda ne yapılır? Diploma alınır, yarışılır, sosyalleşilir. Büyük planda ekonomiye can verilir. Sadece bu kadar. Okula lüzumundan fazla anlam yükleyen çok yanılır.
Noktayı bilmeyen matematik bilmez. Noktanın ne'liği hakkında konuşamayan doğru hakkında, onu konuşamayan düzlem hakkında konuşamaz. Bunları bilmeyen felsefe yapamaz.