Klasik Osamu Dazai kitabı. Sorgulamaya , biraz depresifliğe iten bir an da cümlenin arasına giren bir yazar.. Okuyucu ilk defa okuyorsa yazarı yadırgayabilir sevmeyedebilir. Ama bilenler için de bir o kadar klasiktir.
İnsanlığımı Yitirirken kitabından bildiğimiz Yozo Oba karakteri sevgilisi Sono ile intihar etmeye kalkışır. Sono ölür ama Yozo kurtulur. Kurtulduktan sonra hastaneye yatırılır ve ordaki hemşire yanına gelen dostları ile vakit geçirmeye çalışır. Geleceği , geçmişi , Sono'yu düşünmeyi ihmal etmemiştir.
^^^
Yazarın ikinci intihar denemesinden sonra yayımladığı kitabıdır. Yine otobiyografik öğeler taşıyor..