Başında iyi yöneten bir hükümeti olan eğitimli bir toplumda fiyatların artması beklenmez.Aslında fiyatların düşmesi gerekir.Fiyatların artmasının nedeni cehaletten kaynaklanan hırs ve korkudur. Okullar insanlara para konusunda daha çok şey öğretseydi dolaşan para miktarı artacak fiyatlar düşecekti ne var ki; okullar insanlara yalnızca para için çalışmayı öğretmekle kalıyorlar, paranın gücünü kuşanmayı öğretmekten uzaklar.
Ruh sükunet içindeyken bile,zor günlere hazırlasın kendini,kaderin haksızlıkları diye değerlendirdiğin olaylar karşısında,kendj iyilikleri ile güçlü kalsın
~Seneca