Memet Güven

Memet Güven
@memetguven
Laborant
Önlisans mezunu
İstanbul
Van, 1998
27 okur puanı
Şubat 2021 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
Söylesenize insanların kötülük yapmasının gerçek çıkarlarıni bilmemelerinden ileri geldiğini ilk ortaya atan kimdir aydınlanan insanın gerçek çıkarını görünce kötülük yapmayı hemen bırakıp iyi ve onurlu bir olacağını çıkarının sadece iyilik yapmakta olduğunu anladığı ve hiç kimse de kendi çıkarına aykırı davranmayacağı için hep iyilik yapmak zorunda kalacağını ilk kim uydurdu
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
İnanın aptal kabul edersek kime akıllı diyecez ama insanoğlu aptal olmasa bile dehşetli nankördür.Hatta bana göre en uygunu insan iki ayaklı nankör bir mahluktur diye tarif etmektir.ama bu kadarda değil , insanın başlıca kusurunu unutmamalı: insanların başlıca kusuru ,tufandan başlayıp Schleswig-Holstein devrine kadar uzanan daimi erdemsizliğidir Erdemsizlik ve bunun doğurduğu çeşit çeşit tekinsiz hareketler ;temkinsizliğin Erdemsizlikten ayrılmadığı öteden beri bilinir zaten.
Sayfa 32·Kitabı okudu
Böyle garp nitelikleri olan insanoğlundan ne beklenebilir? Önüne dünya nimetlerinin hepsini serseniz,başı kaybolana,hatta saadet deryasına gömseniz, çalışmaya ihtiyacı olmayacak derecede refahı sağlasanızda sırf ballı çörekler yiyip yan gelip yatması bir de insan neslinin kurumaması için uğraşmasıni sağlamak için iktisadi refaha kavuştursanızda , sırf nankörlüğü ,küstahlığı yüzünden bir rezalet koparacaktır.
Lanet etmek yalnız insana mahsus olduğu için insanı diğer canlılardan ayıran başlıca üstünlüklerden biridir bu belki de sadece bunu yapmakla bile isteğine ulaşır beyanı bir piyano tuşu değil insan olduğuna kanaat getirir.
Umutsuzluk en yakıcı zevktir özellikle de içinde bulunduğun durumun çaresizliğini açıkça kavramışsan.Tokadı yiyince bilinç öyle bir ezilir ki pestile döner bana en çok dokunan suçlu olsam da olmasam da her zaman bir çeşit tabiat kanununa uyar gibi herkesten önce kendimi suçlu görmemdi bu ilkin çevremde herkesten akıllı olmamdan ileri geliyor kendimi daima etrafımdakilerin hepsinden akıllı sayar hatta inanır mısınız bazen bu yüzden utanç duyardım zaten hayatında kimsenin yüzüne doğruca bakamaz hep bakışlarımı kaçırırdım...
Sayfa 9·Kitabı okudu