Kitaplar inanmak için değil, anlamak için okunur. Kutsal kitaplar için de geçerli bu. Anlamadığınız bir kitapla bağ kurduğunuzu iddia etmeniz gülünç olur.
Hep huzur aradım ama hiçbir yerde bulamadım; bir kitapla çekildiğim köşeden başka.
"In omnibus requiem quaesivi, et nusquam inveni nisi in angulo cum libro."
Ne yazık ki yaşlıların çoğu, bildiğinden şaşmamayı tecrübenin getirdiği bilgelikle karıştırıyor. Ufka bakmaya lüzum görmüyorlar. Kendinden emin, hatta gururlu bir havaya bürünüyorlar.