Biri yaşlandıkça niye bencilleşir? Bunu neyle açıklamak mümkün? Adam gelmiş 85 yaşına, banka hesapları ve servetine biraz daha servet ilave etmek için her şeyi yapıyor. Hep görüyoruz, bunlar var. André Maurois kitabında diyor ki: "Yaşlıların çok ömrü kalmamasına rağmen parayı önemsemesi sadece hayatında başka tutku kalmaması ile açıklanabilir. Ne cinsel tutku, ne aşk tutkusu, ne siyasi tutku, hiçbir tutku kalmayınca yerine bir tek oturup her gün altınlarını saymak ve onları artırmaya çalışmak, saklamak kalıyor. İnsanlara yaşamak için tutku gerekiyor."