Meryem

Aslında kalbimden gelen koskocaman isteğe rağmen yapamadığım o yağlıboya tabloları yapmak için ders aldım ve... Hayatımda yaptığım en güzel şeyi, en güzel duygu tezahürleri sayesinde yapmaya başladım. Bu tablolar sayesinde gözlerim açık gitmeyeceğim. İnsanın duygularını ve düşüncelerini bir tuvale akıtıp, sonra da karşısına geçip bunları seyredebilmesi ruhunda müthiş bir bütünlük duygusu yaratıyor..
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
"Hayatta her zaman kendine öncelik verip istediğini yapmalısın. Hayatını yaşamazsan küskün ve asabi olursun. Değer mi diye şüphe edersen, acaba doğru mu yapıyorum dersen çocuğun bunu fark eder, yüzünden bile anlar. O yüzden ne yapmak istiyorsan onu doya doya yap." - When life gives you tangerines...

Meryem

, bir kitap okudu
Puan vermedi·140 syf.·
10 günde okudu
·
2025 5. kitabı
Fyodor Dostoyevski
7.9/10 · 159,8bin okunma
İnsan olmak, yani gerçek, kendi vücuduna sahip, kanlı canlı bir insan olmak dahi bize güç geliyor; bundan utanıyor ayıp sayıyor, bildik, genel anlamda insan olmaya çabalıyoruz hep. Aslında biz ölü doğmuş yaratıklarız; zaten çoktandır canlı olmayan babalardan dünyaya geliyoruz ve bundan da gittikçe daha çok hoşlanıyoruz. Bundan zevk alıyoruz. Yakında bir kolayını bulup doğrudan doğruya fikir dölleri olarak dünyaya geleceğiz. Ama yeter bu kadar; daha fazla "Yeraltından" yazmak istemiyorum...
Bütün bu yazdıklarımın tatsız bir etki yaratacağına da eminim, zira hepimiz yaşamla bağını az ya da çok kaybetmiş, kör topal idare eden insanlarız. Hatta yaşamdan öylesine kopuğuz ki, gerçek "canlı hayata" karşı adeta tiksinti duyuyor, bize hatırlatılmasına dahi katlanamıyoruz. Öyle bir hale gelmişiz ki, gerçek "canlı hayat" bize adeta bir iş, bir ödev gibi görünüyor, onu kitaptan öğrenmeyi yeğliyoruz. Peki neden bazen telaşa kapılır, kimi kaprisler, çılgınlıklar yaparız? İstediğimiz nedir? Bunu kendimiz de bilmeyiz.