Bazen kendimizi bir şey düşünürken ya da yaparken bulur, neden böyle yaptığımızı anlamayız. Çünkü aslında içimizde, farkında olduğumuzdan çok daha fazla deneyim ve düşünce taşımaktayız.
Freud hem Darwin'in evrim teorisinin hem de kendisinin psikanalizinin insanlarda varolan "safça bir egoizm" duygusunu yok etmeye yönelik olduğunu söyler.