"Eğitimli insanlar şunları düşünürler: Baktıklarında berrak görmeyi, dinlediklerinde iyi duymayı, görünüşleri bakımında sıcak olmayı, davranışlarında saygılı olmayı, işlerinde ciddi olmayı, kuşkuya düştüklerinde doğru sorular sormayı... "
Seninle konuşmaya her yeltendiğimde, kalbim sanki yeniden canlanıyor. Sonunda mutsuzluğu göze alıp adım atıyorum. Ne düşündüğünü bilmeyerek, ne hissettiğini bilmeyerek. En önemlisi hayatının neresindeyim merak ediyorum ve biliyorum zamanla şiddet azalacak, ben hafifleyeceğim.
İkinci el İngilizce bir kitaptı, nereden aldığımı bile hatırlamıyorum. Onun arkasına işlenmişti bu yazı. Sonunda ne oldu? Kadın ya da erkek sorularına cevap buldu mu bilmiyorum ama yakın zamanda hoş bir bey’in dediği gibi bazı şeylerin “hormonlardan ibaret” olmadığı kesin…