Merve

Merve
@mervenisann
"Ene-l hak"
Hiç sevilmeyen biri sevebilir mi
Puan vermedi·319 syf.··
2024 4. kitabı
·
21 günde okudu
·
Okunma: 23 Mayıs 2024 16:43
Vadideki Zambak incelemesi günümüzde kitap okumanın bile artık çok zorlaştığını düşünüyorum bunun yanında dünya klasikleri okumak çok daha zor .Muhtemelen sadece bana değil birçoğumuza böyle geliyor odaklanmak artık çok zor dikkatimiz çok çabuk dağılıyor ve kendi kültürümüze ait olmayan bir kitabı okumak ve Klasikler şu an günümüzde yazılan kitaplara göre çok daha ağırlar bence anlaması ve hayal etmesi çok daha zor çünkü o zamanın şartlarındaki durumları hayal etmek daha zor oluyor .özellikle bu konu yüzünden birçok insanın sevmeyeceğini düşündüğüm yanları var kitabın Çünkü karakteri anlamak çok daha zor oluyor . ÖZET / SPOİLER!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!! kitabın bir özetini verecek olursam bir tane başrol karakterimiz var Felix bu Ailesi tarafından sevilmeyen hep uzakta, yurtlarda büyümüş bir çocuk ve buna rağmen ailesi onun maksimum yılda bir kez görüyor ve ona hiç para yollamıyorlar ve sonra gördüklerinde de çocuğun En ufacık hareketinden rahatsız oluyorlar anlayacağınız sevilmemiş ,sevgi görmemiş ailesinden hiçbir ilgi alamamış bir başrolümüz var. Bu arada çok Soylu bir aileden geliyor çok da zengin bir aileden geliyor ailesinin adına bir baloya katılıyor ve o Baloda gördüğü kadına o anda aşık oluyor ve gidip omzundan öpüyor bu öptüğü kadını bulabilmek için yollara düşüyor Ve yani ne şans gidip Tamam olduğu yeri gerçekten buluyor onu bir vadide görüyor Onu bir bembeyaz bir Zambak şeklinde görüyor. Kitabın adı da burdan geliyor Felix gidip kadının kocasıyla arkadaş oluyor Yani sürekli kocasının yanında tavla oynuyorlar oyun oynuyorlar .Kont yani kadının kocası da çok tuhaf bir karakter çünkü o da aynı şekilde böyle biraz sefaletten gelmiş bir adam ,sonra karısıyla evlenmiş ve karısıyla arası aslında hiç iyi değil karısı her şeyi tolere eden bir kadın ve
Vadideki ZambakHonore de Balzac · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202553bin okunma
Reklam
7/10
·352 syf.··
Beğendi
·
2022 18. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 05 Ağustos 2022 02:10
Yazarın okuduğum ilk kitabıydı . Kitabın senaryosu aslında oldukça merak uyandırıcı bir şekilde başlıyor fakat ilerledikçe de yavanlaşıyor gibi hissettirdi . Yazarın anlatım tarzı hoşuma gitti . Günlükten okuduğu veya kişinin kendisinden duyduğu olayları "miş"li geçmiş zamanla anlatması da çok yerinde ve kitaba ayrı bi hava katmış. Benim en sevdiğim kısımlar onlardı " Fakat aslında kocası ölünceye kadar hayatından gayet memnunmuş. Küçük oğluyla paylaştığı ev ona şimdi tuhaf geliyormuş , birden boşalmış ve anılarla dolmuş ; ikisi de evde mümkün olduğunca az vakit geçirmek için ellerinden geleni yapıyorlarmış. .. "(syf 27) Başlarda anlatıcının gerçek bir insan olduğunu düşünmemiştim.( İlahi bir anlatıcı veya kafalarındaki sesler olabilir diye düşündüm )Sayfalar ilerledikçe romandaki bir karakter olduğu anlaşılıyor . En sevdiğim kısımlardan biri de karakterlerin duygularını açıklayıcı bir şekilde anlatmasaydı . Nelson ve İxta'nın yaşadıklarını anlattıkları kısımda onlarla o duyguları yaşamışım gibi hissettim bu da kitabın gücünü gösteriyor bence. Kitap ya fazla uzatılmış ya da daha farklı bir sonu hak ediyordu . Sonu bir anda oldu bittiye gelir gibi oldu . Bu rahatsız ediciydi . Daha etkileyci bir finali hakediyordu. Beklenti yükseldiği için de olabilir aslında ama açıkcası çok satan kitapların finallerine benzettim ben . Nelson'un hapse girmiş olması yalnızca Henry ile kaderleri benziyor mu ? Sorusunu sordurttuğu için başarılıydı bence . Nelson karakteri en beğendiğim kitap karakterleri arasında yerini aldı bile :) Tuttuğu günlükler, yakalamaya çalıştığı hayat , sahip çıkmaya çalıştığı aşkı .. Kitap hızlı bir şekilde ilerliyor ve kesinlikle okutuyor kendisini. Ve en önemli soru Tavsiye eder miyim ? Evet , bir şans verilmeli
Geceleri Daireler Çizerek YürürüzDaniel Alarcon · Ayrıntı Yayınları · 201445 okunma