Heidegger'in uyarısına göre yaşamamız gereken trajedi, ölüm tek tek her insanın en önemli gerçeği iken hiç kimsenin kendi ölümünü yaşayamayacak olmasıdır. Bu deneyimi, göçüp giden değil, başkaları paylaşacaktır. Ölen artık yoktur. Ölümün getirdiği acı, ölünün değil yaşayanın acısıdır.
Ebediyet elimizde oldukça hiçbir şeyin, kesinlikle hiçbir şeyin önemi yoktur. Her türden eylemimize, fikrimize ve ilişkimize aciliyet duygusu veren şey, yalnızca mutlak ölüm gerçeği ve hayatın görece kısalığıdır. Eğer hayat ilelebet devam edecek olsaydı, ne yaratım ne de gelişim olurdu.