"Çocukluktan itibaren bize, bazı şeylerin iyi, diğerlerinin ise kötü olduğu söylendi. Bunlardan bahseden kişiler, kendi hareketlerinin izlerini bizde bıraktılar. Bu fikirleri, aynı şekilde izlemeye ve bu kişilerle aynı şeyleri yapmaya, aynı tutkuları paylaşmaya alıştık. Artık her şeyi gerçek değerleriyle değil, insanların gözünde tuttukları değerle yargılamaktayız."
Bir kez daha belirtmeliyiz ki öğrenci çareyi dikkatli düşünmede bulacak ve bu yolla kendi başına görmeyi öğrenecektir. Başka herkes gibi hayata atılmalıdır ve bunu yapmak zorundadır. Aksi takdirde, hiçbir deneyim edinemez, hiçbir tehlikeden korunmayı bilemezdi. Oysa ortak yaşamda edindiği deneyimden sonra kendine gelir, izlenimlerini itinayla analiz eder. O zamandan itibaren değer, büyüklük ve özellikle de meselelerin kendisiyle ilişkisi hakkında yanılmayı kesecek, dışarıdan ithal geleni azaltacaktır