"Modern dünyanın kandırmacası da budur işte: Her şeye yetişmek isterken hiçbir şeye yetişememek, her şeye sahip olmak isterken aslında hiçbir şeye sahip olmamak..."
M. Kemal Sayar
“Tıpkı taş kütlesinin altında fazlalıkların atılmasıyla açığa çıkan bir heykel gibi, içimizde açığa çıkmayı bekleyen bir hayatı saklarız. Daha çok ekleyerek değil, fazlalıkları atarak özümüze ulaşırız.
Her insan büyük bir ruhun tohumunu içinde taşır, sanat onu filizlendirmekte.”
… Diyojen, yaşamanın felaket olduğunu söyleyen birisine, “Yaşamak değil, kötü yaşamak felakettir” diye cevap vermişti. Ama daha da felaketi var; kötü yaşamı norm hâline getirmek, daha iyisini talep etmemek, daha iyisini hayal edememek.