Serinin 3. kitabı bitti. Murakami'nin sonunu açıkta bırakacağını bilerek başlamıştım ama sonunu bu sefer bağlamakla birlikte hikayeyi edebi açıdan çok daha okunacak hale getirmemeyi tercih etmiş nedense. Aklımda kalan, kitapta da yarım kalan birçok şey var. Bu kısımlar tamamlansaydı eğer çok daha zevkli bir seri olabilirdi. Bu kadar uzun olmasına da hiç gerek yoktu. Aynı şeyleri tekrar etmektense tüm okuyucuların aklına takılan soruları cevaplaması gerekirdi bence. Serinin uzunluğuna değmiş der idim bu sefer. Hikaye tuhaftı, her zaman olduğu gibi gerçek ile ütopik şeyleri bağlamasını seviyorum. Murakami'nin yarattığı karakterleri ve dilini de tuhaf bir şekilde seviyorum. Okuması kolay, üslubu yüzünden yormayan ama tekrarlar yüzünden sıkabilecek bir kitap. Yazısına alıştığım için sıkılmıyorum ama yine de ilk kez Murakami okuyacak insanların bu kitapla başlamasına gerek yok. Genel olarak elimin gittiği bir kitaptı ama sadece bu eserini değil diğer eserlerini de düşünüp edebi açıdan kıyaslarsak katbekat iyi yazarlar var mıdır? Vardır. Bu önemli değil neyse ki şu an. Alıntı yapılabilecek bir sürü yeri de vardı, özgün betimlemelerini sevdiğim için çoğu yeri not aldım. Baktığın zaman okumaktan zevk aldığım ama okurken daha iyi olabilirdi diye düşündüğüm bir kitap idi.