Lilith

Bu dert onu ağır ağır kemiriyor, biliyorum. Kendini tutmaya çalışıyor; avunmayı da, derdinin içine gömülmeyi de beceremiyor bu yüzden. Arada bir düşünüyor derdini, onu şöyle bir yoklayıp geçiyor. Özellikle insan içindeyken yapıyor bunu. Çünkü başkaları onu avutuyor. Öğüt verir gibi bu konudan ciddi bir biçimde söz açılması acılarını biraz hafifletiyor. Ama bir odada yalnız kalınca, düşüncelerini kovmak için homurdanıp durduğunu işitiyorum. Yine de bütün gün suratı asıktır; hemen yorulup somurtur. Elini boğazına götürerek, “Düğümlenip kalıyor burada, geçmiyor, “ der. Cimrice acı çekiyor. Zevklerinde de böyle olmalu. Bu yeknesak sıkıntıdan, şarkıyı keser kesmez başlayan homurdanmalardan sıyrılmayı, doğru dürüst bir acı çektikten sonra, umutsuzluk içine gömülmeyi hiç istemez mi bu kadın? Sanmam, elinden gelmez bu. Kördüğüm olmuş artık.
Sayfa 29
Reklam
“Gel” dedi. “İçelim yine bu gece.” O ne dese hayır çıkmazdıya ağzımdan yine de biraz düşünür gibi yapıp tamam dedim. Soğuktu gece, belki elini tutabilmek için sığındığım bahaneydi kendimce. Şaşırtmadı yine beni. Birçok şeyin aksine. Her seferinde farklı bir yer bulmakta ustaydı. Daha önce görmediğimiz yerlerde yudumlardık biralarımızı her gece. Aşikar olmadığımız şarkılar eşliğinde sohbet ederdik. Ondan önce yakardım sigaramı. Elinde çakmakla konuşmaya başladı mı susmak bilmez bir türlü de bırakmazdı elinden çakmağı. Sormayın neden tek çakmak diye. Belki de bizi birbirimize bağlayan en büyük şey idi O çakmak aşkımızdan ziyade. Şıklığı büyülüyordu o gece benim aksime. Bazen bir sokak serserisinden farkı olmaz. Bazen ise yeleği ve cep saatiyle hayran bırakırdı görenleri kendine. Alkolün kanında ki varlığı gülüşünün boyutundan belli olurdu. Biri bitmeden diğerini söylerdik. “Nasıl bu kadar çok içiyorsunuz” diye soranlara soru işaretlerini koymadan o aptal cümlelerinin sonuna “Siz nasıl bu hayatı ayık kafayla çekiyorsunuz?” diye sorup bir tane daha söylerdik. Fazla kaçırdıysak eğer o suspus olur beni izlerdi hareketsiz. Sanki bir daha görmeyecekmiş gibi, o son geceymiş gibi. Ben ise onun varlığıyla neşe dağıtırdım etrafa her zamankinden daha fazla. Evet bir zamanlar bizdik. Peki şimdi ne mi oldu? Ben onun asla bilmediği bir yerde ayık yaşamaya çalışırken o hatıralarla sarhoş yine.

Lilith

, bir kitap okudu
Puan vermedi·309 syf.·
Beğendi
·
2018 1. kitabı

Lilith

, 2018 okuma hedefini ekledi.
2018 OKUMA HEDEFİ
6/40 kitap - %15 tamamlandı
6 kitap okudu
40 kitap
1.472 sayfa
0 inceleme
5 alıntı