Şeyma Nur

Açılan bir gül gibiyiz, giderek gerçek halimize ulaşıyoruz.
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Puan vermedi·392 syf.··
2020 10. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 13 Nisan 2020 22:31
On sekiz yaşındaki Horasan Halifesi Halid her gece yeni bir eş almakta ama hepsini sabaha kalmadan öldürmektedir. En yakın arkadaşı da Halid’in kurbanı olunca Şehrazad intikam almaya yemin eder ve bir sonraki eş için gönüllü olur. Şehrazad, hem intikam almak hem de Halid’in hükümdarlığını yok etmek istemektedir. Bunları yapmak için hayatta kalmayı başarması gerekmektedir. Şehrazad, Halid’e her gün masal anlatarak hayatta kalmayı başarsa da gün geçtikçe halifeye aşık olmaya başlamaktadır. Hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığı sarayda, Şehrazad genç kızların neden öldürüldüğünü de ortaya çıkarmak için uğraşmaktadır. ------------------------------------------------------------------ Uzun zamandır bu kadar akıcı bir kitap okuduğumu hatırlamıyorum. Bir günde yarısını okudum. Kitapta bazı yerler bana hızlı geçilmiş gibi gelse de genel olarak baktığımızda insanı sıkmayan bir kitaptı. Yazar olayları gayet güzel işlemişti. Olayların birbirine bağlanışı, yavaş yavaş ortaya çıkan sırlar ve aralardaki fantastik ögeler kitabın akıcı olmasını sağlamıştı. Kitaptaki her karakter çok yerli yerindeydi. Bazen kitaplarda bazı karakterler kötülük veya iyilik konularında aşırı baskın olur ve o karakterler çok göze batar ama bu kitapta öyle karakterler yoktu. Her karakter kendi içinde iyi veya kötüydü. Karakterler arasında geçen bazı konuşmalar çok eğlenceliydi. Kitapta daha fazla masal olduğunu düşünüyordum ama masallardan ziyade Halid ve Şehrazad’ın aşkına ağırlık vermişti yazar. Son bir şey daha eklemek istiyorum; kitapta bazı şeyleri mantıksız buldum. Okurken o kısımları düşünmeden edemedim. Bildiğim bazı şeyleri yanlış mı biliyorum diye sorgulamama neden oldu. Genele baktığımızda severek okuduğum bir kitap oldu. Fantastik ve romantik şeyler okumayı seviyorsanız bu kitabı da seversiniz.
Gazap ve ŞafakRenee Ahdieh · Pegasus Yayınları · 20171,382 okunma
Çocukken annem bana, hikayenin bitmediğini bilmenin, hayattaki en iyi şeylerden biri olduğunu söylerdi.
Sahip olduğumuz tek şey şu an. Ve tek derdimiz onu en iyi şekilde değerlendirmek olmalı.
“Peki, bu tarifi zor insanı bulduğunu nasıl anlayacaksın?” “Bence hava gibi olacak. Nefes almayı bilmek gibi.”