“Adalet sadece mahkemelerde icra edilen bir faaliyet değildir. Mahkemeler adaletin vitrinidir. Âdil olmayan bit toplum ve âdil olmayan bir devlet yönetiminde mahkemelerin yapacağı fazla bir şey yoktur.”
70 yıldır kitap okurum. İbnü'l-Cevzinin şu sözünden daha hikmetli bir söz görmedim; ibadetlerin meşakkati gider, sevabı kalır. Günahların lezzeti gider, azabı kalır.