Bizim yöneticiler de dünyaya meydan okuyorlar.Birtakım dünya güçlerine, birtakım devletlere güvenerek.Oysa ülkesinde insan haklarını çiğnemiş bir ülkeye ,bu çağda artık kimse arka çıkmaz.
Yaşar Kemal
Çariçe Katarina diyor ki "Siz halkın karnını doyuracak kadar ekmek verin,bir de dinine dokunmayın ,gerisini ne yaparsanız yapın,onu hiç ilgilendirmez."