"Siz tutuklusunuz, bu kesin ancak bu işinize devam etmenize engel değil, normal yaşamınızı sürdürmenize engel değil." ile anlatılan dava ilerleyen bölümlerde K'nın elini kolunu bağlıyor.
Dava benim için kendimizi anlatamadığımız ne yapsak yargılanacağımız insanlarla olan ilişkimizi anlatıyor. Herkes masum olduğunu savunur ama herkes suçludur.
Hepimizin evinde yasaları gizli birer mahkeme kuruluyor. Bazı mahkemeler var ki çabaladıkça batıyorsun. Bazı mahkemelerde ise davalı olduğun için değerlisin, sevimlisin. Bazıları ise senden tüm mantığını alıp götürüyor, elini kolunu bağlıyor seni adeta ölümüne yönlendiriyor ve sen ölürken o acımasız yargısıyla seni izliyor.
Sonuç olarak hepimiz farklı konularda farklı kişilerin mahkemelerince bize hiç açıklanmayan yasalarla yargılanıyoruz. Güzeliz, ölümlüyüz...
"Mantık ne kadar sarsılmaz olsa da yaşamak isteyen bir insanın önünde duramazdı."