Feyza Sönmezocak

10/10
·283 syf.··
Beğendi
·
2020 3. kitabı
#okudumbitti Bir bilim adamı: Mustafa İnan. Belki tanıyanlar vardır. Ben yeni tanıştığım için üzgünüm doğrusu. Keşke daha önce okusaydım ve tanısaydım. Bilmeyenler,tanımayanlar için de bu kitabı mutlaka tavsiye ediyorum. Okuyalım,okutturalım... . Öğrencisi Oğuz Atay,roman türünde ele aldı hocasının hayat hikayesini. 24 Ağustos 1911’de Adana’da dünyaya geldi,İki kere dünya savaşı görüp kara ekmek devirlerini yaşadı ve her türlü yokluğu, acıyı gençliğinde Leylî mekteplerin yani burslu okunan yatılı okulların soğuk yatakhanelerinde bir başına geçirdi ve “bu çocuktan adam olmaz” sözleriyle büyütüldü . Ama o hep içinde bir mefkûre ile büyüdü.Ve ilklerin adamı oldu.. Yurt dışında ilk doktora öğrenimi gören ve yine Türkiye’de ilk doktora yaptıran bir hoca oldu. Bugünkü Teknik Üniversite’nin çekirdeğini arkadaşlarıyla oluşturdu. Batı’da eğitim görmesine rağmen orada kalmadı. Ülkesi için milleti için bir şeyler yapma derdindeydi ve bu yüzden Doğu’dan Batı’ya doğru durmadan artan beyin göçünün her zaman karşısında oldu.Yine İsmet İnönü’nün ısrarlı Bakanlık teklifini bilimi kendine basamak yaparak siyasette yükselmek istemediği ve zaten onun siyasetle bir işi olmadığı için reddetti. O çok sevdiği teknik kürsüsünde meşhur bir siyasetçi olarak değil meşhur bir mukavemetçi olarak kaldı. Hocalığı çok sevdi. Her şeyi herkesin anlayacağı tarzda bir anlatımı vardı. Öğrencisinin seviyesini düşünürdü, öğrencisinin halinden anlardı. Ve öğrencilerinin kendisini geçmesinden rahatsız olmazdı. İşte bu yüzden etrafında çok güçlü talebeleri olmuştu. Bir bilim adamı olmasının yanı sıra sanatçı ruhu da vardı. Hiçbir arkadaşı Yahya Kemal’in şiirlerini onun gibi ezbere okuyamazdı. . Mustafa İnan, hiçbir zaman hayatında düzen bozukluğunu mazeret göstermedi. Başarısızlıklarını bozuk düzenin sırtına
Bir Bilim Adamının Romanı: Mustafa İnanOğuz Atay · İletişim Yayınları · 202020,5bin okunma
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?

Feyza Sönmezocak

, bir kitap okudu
10/10
·283 syf.··
Beğendi
·
2020 3. kitabı
Oğuz Atay
8.5/10 · 20,5bin okunma
Okuyorsak elbette var olacağız !
10/10
·144 syf.··
2020 2. kitabı
#okuyorumohaldevarım Kitabın ilk baskısının üzerinden on iki yıl geçmesine rağmen güncelliğini koruyan bir çok hakikatı içinde barındırıyor. Geçen yıllarda bir çok şey değişti; bilimsel, teknolojik vs. gelişmeler. Değişmeyen bir şey ise okuma oranlarının hala az olması ve okumayan insanların fazlalığı. Yazar Descartes’in “düşünüyorum o halde varım” sözünü “okuyorum o halde varım” olarak revize etmiş çünkü düşünmek bilmek ile bilmek ise okumakla başlar. Ben de kitabın son sözlerindeki alıntıyla , Victor Hugo’nun sözü ile sözümü tamamlıyorum: “Herkes insanlığı değiştirmeyi düşünür de , kimse önce kendini değiştirmeyi düşünmez.” Dünyayı değiştirmek isteyenler önce kendi dünyasını değiştirmekle işe başlamalı ve yemek yemek,su içmek,nefes almak gibi okumanın da bir ihtiyaç olduğunu unutmamalı! #tavsiyekitap #okudumbitti #saitçamlıca
Okuyorum O Halde Varım!Sait Çamlıca · Akis Kitap · 2010578 okunma

Feyza Sönmezocak

, 2020 okuma hedefini ekledi.
2020 OKUMA HEDEFİ
38/40 kitap - %95 tamamlandı
38 kitap okudu
40 kitap
6,9bin sayfa
27 inceleme
1 alıntı
kitap