Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
"Görmeye yol açan ışığın kaynağı göz müdür, yoksa nesne midir"? ibnel Heysem öncesi tartışmalara göre görmeye neden olan ışığın kaynağı konusunda iki egemen görüş oluşmuştur. Birincisi daha çok matematikçilerin savunduğu ve aralarında geometrici Euklaides ve ünlü filozof Platon'un da yer aldığı bilim ve düşün adamlarının benimsediği ve ışığın kaynağının göz hedefinin ise nesne olduğunu savunan Gözaşın kKuramı'dır. Modern dönem batılı araştırmacılarının "extramission" adını verdikleri bu kurama göre gözden çıkan Işık ışınları bir koni şeklinde yayılırlar ve koni nesneye ulaştığında, görme meydana gelir ve göz o nesneyi algılar. İkinci görüş ise başta atomcular olmak üzere Platon'un öğrencisi Aristoteles ve onun izleyicilerinin savundukları Nesneışın Kuramı'dır. Modern dönem araştırmacılarının "intromission" diye adlandırdıkları bu kurama göre Işık ışınları nesneden çıkmakta ve göze gelerek gözünün nesneyi algılaması sağlanmaktadır.