"Ne yapıyorsunuz?" diye sordu adama.
"İçki içiyorum" diye yanıt verdi sarhoş kederli bir şekilde.
"Neden içiyorsunuz?" diye sordu Küçük Prens.
"Unutmak için" dedi sarhoş.
''Kişinin kendisini yargılaması, başkasını yargılamasından çok daha zordur. Eğer kendini doğru bir biçimde yargılamayı başarırsan, gerçek bir bilgesin demektir.''
"O zamanlar hiçbir şeyi anlamıyordum. onu söylediklerine göre değil, yaptıklarına göre değerlendirmeliydim. Etrafına güzel kokular yayıyor, ışık saçıyordu. Ondan asla kaçmamalıydım. Onun o küçük hesaplarının ardındaki gizli sevecenliği anlamalıydım. Çiçekler öylesine çelişkilidir ki! Bense çiçeğimi sevmeyi bilemeyecek kadar küçüktüm o zamanlar."