Soru ortadaydı: Yüzleşmek mi unutmak mı?
Yüzleşmek tabii ki, artık çoğu insanın inanamayacağı dehşetlerle yüzleşmiş, farklı, daha iyi, cesur bir insan olduğu için değil. Başka seçenek olmadığı için yüzleşmek.
"Hayat hem güzel hem de çirkin, bizim de madalyonun iki yüzüyle birden yaşamagı ve karanlıktaki ışığı görmeyi öğrenmemiz gerekiyor. Dünya Güzel Çirkin, ilişkiler Güzel Çirkin, insanlar Güzel Çirkin. Bunu anlamak hayatı yaşamayı kolaylaştırıyor."