Miray Eker

Miray Eker
@mirayekrs
tarih öğretmeni
yüksek lisans
istanbul
avcılar
23 okur puanı
Eylül 2018 tarihinde katıldı
Zorlama şekilde bitiriyorum
Puan vermedi·408 syf.··
2022 24. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 24 Haziran 2022 15:42
Öncelikle spoiler paylaşmayacağım gönül rahatlığıyla okuyabilirsiniz :) Açıkçası kült eser olmasından kaynaklı ve klasik edebiyat eserlerine her zaman daha yakın olmusumdur kitaba başlama sebebim açıkçası genel kültür ve klasik anlamda bir ''AŞK " kitabı olmasından kaynaklı... Lakin hayal kırıklığına uğradım. Baska okuyucu çevremin yorumlarından da etkilenmiş olabilirim ama Emily Bronte'un kalemini beğenmedim. Neden bu kadar dolaylı ve bu kadar uzuuuun uzuuuun konuları sündürmüş anlamıyorum . Kitabın sadeliği konusunda evet kesinlikle apaçık anlaşılır ve yalın bir dil ama sürükleyici mi bana göre asla değil . Benim icin bir kitabın sürükleyici olmasi demek arka sayfayı merak ede ede gündüzü gece , geceyi gündüz etmek demek uykuların kaçmasi ve o kitap bitene kadar başka bir şey dusunememek demek . Neden boyle bir kitap kült eser olmus ve edebiyatın olmazsa olmazina girmiş hiç anlamış değilim benim icin sıradan dümdüz hatta sıkıcı bir kitapti diyebilirim . Çok kalın yada korkutucu bir kitapta değil ama her okuduğum iki sayfayi kendime kar saymaya başladım bu şekilde istatiksel okumaları sevmiyorum kendimi zorluyorum başladığım kitabı bitirmek için bu da başka bir kitaba geçerken acaba bu da öyle mi olacak diye bende endişe yaratıyor . Bazı kitaplar gerçekten sadece kitap olarak kalmalı diye düşünüyorum bir kalıba sokmaya gerek yok zaten bir haftada zor bitirdim sonlarına doğru yaklaşırken de ne heyecanım kaldı ne bir beklentim. Kitabı olduğu gibi kabul edip okuyabilirseniz ne mutlu size . Ama bir beklentiye girerseniz benim gibi hayal kırıklığı yaşamanız mümkün :) iyi okumalar dilerim
Edebiyat
Uğultulu TepelerEmily Brontë · Can Yayınları · 202158bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Etkileyici
10/10
·224 syf.··
Beğendi
·
2022 17. kitabı
·
27 saatte okudu
·
Okunma: 12 Nisan 2022 23:08
Hayatımda okudugum en etkileyici cinayet romaniydi sanırım bir gecede bitirdim zihnim bulandı sonunda yapılan açıklama en azından diğer romanlara göre çok mantıklıydi . Agatha'nin okuduğum ilk kitabiydi genelde polisiye cinayet romanları tercih etmiyordum fakat bütün serisini okuyacağım. Tüylerim ürperdi okurken kesinlikle okumalisiniz
On KişiydilerAgatha Christie · Altın Kitaplar · 202143,7bin okunma
Psikolojik
8/10
·88 syf.··
Beğendi
·
2022 12. kitabı
·
21 saatte okudu
·
Okunma: 30 Mart 2022 19:32
Bir çırpıda okuyup bitirebilecegimiz bir kitap fakat her sayfasında ayrı bir buhran ve psikolojik çöküşlere rastlıyoruz . Yazarımız Dostoyevskiyi her ne kadar kalın kalın kitaplarla tanisakta kitaplarında ki psikolojik çöküş hemen hemen aynı etkiyi yaratıyor. Dönemine göre baktığımızda fakir ve teyzeleriyle yaşamakta olan daha 16sinda genç kızımızı evlendiği rehin dükkanı olan kocasının gözünden inceliyoruz . Çok fazla spoiler vermek istemiyorum ama genel anlamda rehinci kocanın yaşadığı duygu durum düşüncelerinden oluşan öykümüz gayet okunaklı akıcı ve sürükleyici bir şekilde işlenmiş. En başta zaten Fyodor kendi ağzından neden böyle kısa bir öykü yazdığını açıklamış . Ben cok beğendim tavsiye edebileceğim bir kitap
Edebiyat
Uysal KızFyodor Dostoyevski · Doğan Kitap · 202310,9bin okunma
Bitirdin beni Milena
Puan vermedi
Yani nereden başlasam bilemiyorum... Ama sevgili Kafka'ya haksızlık yapmak istemiyorum . Kitabı resmen bitiremedim . Geçen hafta okudugum 600 sayfalık Dune kitabı 4 günde bitti ama Milenaya 1 ay zaman versem bitiremem sanırım. Bir ödev gibi yapmam gereken bir işmiş gibi okumaya çalıştım . Belki ilgimi çeken bir şey vardır yani bu kadar insan hemde Kafka haksız olamaz modern klasiklerimizin başında gelen bir kitap sonuçta .. ama yok olmuyor o kadar sıkıldım ki özellikle parantez içinde geçen okurken kafa karistiran aslında parantez içinde olmasına bile gerek olmayan detaylardan.. gerçekten okuyup memnun kalan bir başyapıt hayatımın kitabı başucu sevdam diyebilen varsa bu kitaba helal olsun diyorum . Oflaya puflaya bitirdim kitabı ama ne okudum ne anladım zaten Milena'nin da ne dediği belli değil , başka yorumlara bakıyorum herkes havada karada övüyor kitabı . İlk başta bende tavsiye ediyordum başlarda iyi gidiyordu bı yere varilacagi belli gibiydi ama olmadı malesef .. okuyacak olan arkadaşların şevkini kırmak istemem bu benim şahsi fikrim herkesin zevki ve aldığı haz farkli oluyor tabiki ama hemen yeni bir kitaba baslayamadim biraz hazmetmem gerekiyor sanırım
Edebiyat
Milena'ya MektuplarFranz Kafka · Can Yayınları · 202365,9bin okunma