*DARHANE ÇORBASI* Devrin sultanı, Ramazan ayında, bir gün tebdil-i kıyafetle şehri dolaşmaya çıkar. Yanında başveziri vardır. Sultan; Paşa, akşam ezanı kimin kapısının önünde okunursa o evde iftar edelim, der. İftar vakti yaklaşmıştır. Ara sokaklara girerler. Her evin kapısının önünde bir kişi beklemektedir. Bir misafir bulup evlerine iftar için çağıracaklar. Başkalarına iftar ettirmenin zevkine tadacaklar ve sevabını alacaklar. Sultan ve veziri kendilerini tanıtmadan, herkese selam vererek giderler. İftar topu atılıp akşam ezanı okunmaya başladığında, fakir ama gönlü zengin bir Müslümanın evinin önündedirler. Zaten ev sahibi de iftara birilerini çağırabilmek için orada beklemektedir. Sofra hazırlanmış. Sıcacık taze ekmek, tuz ve mis gibi tüten bir çorba vardır. Tuzla iftarlarını açarlar, ekmek ve çorba ile karınlarını doyururlar. Çorba, sultanın çok hoşuna gitmiştir. Ev sahibine; "Bu çorba çok hoşuma gitti. Ne çorbasıdır bu?" diye sorar. Çok zeki ve firasetli olan ev sahibi, misafirinin Padişah olduğunu hemen anlamıştır; "Dar hane (fakir hane) çorbasıdır, sultanım" diye cevap verir. Bu zekice cevap padişahın hoşuna gider ve o fakiri ertesi gün, ikram ettiği çorbanın tası ile saraya davet eder. Adamcağız gelince, padişah emir verir ve doğruca Darbhane'ye gönderir. Orada tası ağzına kadar altınla doldururlar. Tekrar padişahın huzuruna getirdiklerinde, padişah adamın halini sorunca der ki: "Sultanım, darhanemize (fakirhanemize) teşrif buyurdunuz ve darhane çorbamızdan içtiniz. Bu çorba şimdi "Darhane" değil "Darbhane" çorbası oldu" der. Darhane, Anadolu insanının dilinde *"tarhana"* olarak yerini alır. Bazı yerlerde ise daha da kısaltılarak "tarana" olarak kullanılır. *Huzur Pınarı* huzurpinari.com
Alıntı
Yavaş ve sakin bir pazar. Mis gibi
1000Kitap
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
yarın son kullanma tarihi bitecek yumurtaları kurtarmak için mutfağa girip kek yapmaya çalışan o vizyonsuz benim 1 tepsi tatlı 1 tepsi tuzlu yapıp toplam 6 yumurta harcayacağım bu sayede yumurtaların hepsi çöp olmayacak kekleri buzluğa fırlatıp tam bir emekli bunak gibi yaşayacağım mis !
Hi Coffee lovers :)
The best pause in life is the aroma of a freshly brewed coffee. Hayatın en güzel molası, mis gibi bir kahve kokusudur.
Bir kahve yaptığınızı düşünün, Sonra o kahveyi koyduğunu bardağı bitirdikten sonra yıkamak istiyorsunuz. Sadece su tuttunuz ve bardak temiz görünüyordu. Fakat içi hala kahve kokuyordu. Sonra bulaşık deterjanıyla iyice süngerle köpüklediniz bardağı bu sefer tertemiz oldu ve artık kahve yerine mis gibi kokuyordu. Yani demem o ki; İnsanda biraz kahve bardağı gibidir. İçi ne ise dışarı o yansır. Ne ile temizlediğin önemlidir. Eğer ki insan, tövbe edip Allaha yönelirse kalbi de temizlenir ve kokmaz o bardak gibi. Yalnız, ibadetlerini yapmadan, Allaha yönelmeden bir hayat sürmeye kalkarsa işte o zaman kalbi o bardak gibi kötüleşir ve dışarıya rahatsız edici kokusu yayılır ki bu da kötü kalpli insanların yaydığı negatif enerjilerdir. Kalplerimizi iyice temizleyip paklayalım ki, Rabbimin huzuruna en azından mis kokarcasına temiz kalp ile çıkmak için çabalayalım. 🌷
1000Kitap
Bence bu çağın hastalığı, ilgileniyormuş gibi yapılan ilgisizlik. Her şeyi "-mış gibi yapmak" sıkmadı mı sizi? Ne zaman o bencilliğinizden kurtulup kendiniz olacaksınız?