-Korktuğum Katerina İvanovna değil, -diyordu heyecan içinde.
-Saçlarımı yolmaya başlayacağından da korkmuyorum.
Saç nedir ki! Tükür gitsin içine! Hatta keşke saçlarımı yolsa, şükrederim buna! Benim asıl korktuğum…Gözleri..
Gözlerinden korkuyorum..
Yanaklarındaki kırmızı lekelerden de korkuyorum…bir de..solumasından korkuyorum…Bu tür hastaların heyecanlandıklarında nasıl soluduklarını gördün mü sen hiç? Çocukların ağlamalarından da korkuyorum..