"Tasavvuf ehli der ki;
"Alem insanda, insan alem de saklıdır" diyor ya hani ha işte aynı hikaye burada da var. Kilden yapılan ilk beden, aslında bizim aczimizi kabullenişimiz. Gılgamış’ın ölümsüzlüğü araması da boşuna değil zira insan hep "ölmeden önce ölmeyi" yani hakikatle dirilmeyi ister. Bu mitler bana geçmişi anlatmıyor ki bugün ki halimize de dokunuyor. Hepimizin bir tufanı var, hepimizin kendi içine, gönül kabesine yaptığı yolculuk var, hepimizin içinde sorularla oturan bir ben var. Çok iyi bildiğimiz bir şey de var ki gerçek yol, dışarıda bir yerde değil. Kendi içimizin sessizliğine varana kadar sürüyor o yol. Velhasıl demem o ki "Mitoloji" dediğimiz şey, insanın kendine yazdığı ilk hatırlatma notu gibi. Dün tablete kazınmıştı, bugün hala gönül kabemize kazınıyor☺️