“Mutsuzluk bulaşıcı bir hastalıktır. Mutsuzlar, zavallılar daha da mutsuz, zavallı olmamak için birbirlerinden kaçmalıdırlar. Bugüne dek yalnız başınıza sürdürdüğünüz sakin yaşamınızda tatmadığınız felaketleri getirdim başınıza. Bunu düşündükçe kahroluyorum.”
“İnsan kendi halinde yaşayıp gidiyor da, yanı başında duran kitapta kendi hayatının tıpatıp anlatıldığından haberi olmuyor. Eskiden dikkatini çekmemiş birçok şeyi, kitabı okumaya başlayınca bir bir anımsıyor insan.”
“İnsanın yabancılar arasında yaşamasının onların sevgisini kazanmaya çalışmasının kendini zorlamasının üzücü, acı bir şey olduğunu bilmiyor değilim. Ama Tanrı yardım eder bana. Ömrümün sonuna kadar kaçamam ya insanlardan.”