Çanakkale Muharebeleri sırasında "Başkumandan" Sultan Reşat hakikaten çok güzel bir gazel yazdı. Gazelin ilk mısraları: "Savlet etmişdi Çanakkal'aya bahr ü berden / Ehl-i İslâmın iki hasm-ı kavîsi birden // Lakin imdâd-ı ilâhî yetişip ordumuza / Oldu her bir neferi kal'a-i pûlâd-beden" (Müslümanların güçlü iki düşmanı birleşerek denizden ve karadan Çanakkale'ye saldırmıştı. Fakat Allah'ın yardımı ordumuza yetişti ve askerlerimiz çelik bedenli birer kale oldu.")