Selaaaamlar! Hemde uzun bir aradan sonra, favorim olan kitapların birinin yorumuyla geldim. Sınav stresinden sonra elime bir asker kurgusu almak istedim ve Özge Naz dasevdiğim yazarlardan biri olduğu için gerçekten ilaç gibi geldi. Kitabımız Balkan Kızı ve Barut’un hikayesini anlatıyor hazırlıklı olun birazcık kalbiniz kırılabilir hatta birazcık diyerek yumuş atmayayım kalbiniz oldukça kırılabilir. Bir arada büyüyen balkan kızı ve barutun hikayesi kaotik ve belki de entrikalı diyebileceğimiz bir şekilde ayrılıyor. Birleştikleri noktada ise ikisinin de zihninde birbirlerinin hatıraları var. Konusuna biraz değinecek olursak balkan kızı bir asker kızı, barut da bir askerin oğlu ama çok farklı şekilde büyüyorlar… balkan kızı küçüklükten bu yana hislerinde çok emin ve dile getirirken barut tam tersi bir karakter, olayların gelişmesiyle balkan kızı vatanından ayrılırken barut çok başarılı yüzbaşı oluyor ama kaderlerini birleştiren olay ise var olmaları… Kitabın yazım dili çok akıcı ve güzel olduğu için sizi yormuyor ama şunu söylemem gerekiyor ki kitabın büyük bir kısmı geçmiş zamanı baz alıyor bu da serinin birinci kitabı olmasından kaynaklı… Ama dönüp baktığımda ikinin geçmişini ve küçüklüğünü okumadan şimdik zaman okumakta çok hoşuma gitmezdi ama kitap şimdiki zamanki bölümlere girdiğinde aradaki o elektriği okumak bana iyi hissettirdi. Yan karakterlerin bunları atlamaması barutun yüzbaşı olduğu timi okumak aradaki mizah okumak çok güzeldi gerçekten uzun zaman sonra çok güldüğüm sahneler okudum. sondaki cümlelere kalbimi vermek yanına ikinci kitap diye ölerek kitabı kapattım umarım yazar bizi çok bekletmez çünkü gerçekten aşırı merak ediyorum nasıl ilerleyeceğini, özellikle kötü karakterleri öyle büyük bir nefret besliyorum ki her birinin gerçekten çok büyük acı çektiğini