Hatunun mezarını ziyaret ettik.Taşını ısmarlamışlar,etrafına da beton döktürecekler.Olsun,yapsınlar.Taş dediğin nedir ki;ben onu içimde gezdiriyorum;ve elbette köye de benimle beraber gelecek.Yine ocak başında söyleşeceğiz,yine benim aniden sesimi yükseltip bağırmama bir şey demeyip susacak,sonra öfkenin süt köpüğü gibi kabarıp dinmesi beklenecek,ardından her ne diyorsa hatunun dediği olacak.Gülüşecek ve birlikte tiridin suyuna ekmek banacağız.
Kendini kaybettim ama hayalini kaybetmem merak etmeyin.
Öyle,bir tahta sıra üstüne oturup derdime yanıyorum.Erkek adam eşinden önce gitmeli.Yaşlı bir erkek eşini kaybedince yetim çocuğa dönüyor;eli iş tutmaz,kendine bakamaz.Oysa kadınlar daha metin ve yalnızlığa dayanıklı.
Biz en iyisi buna nokta değil de virgül,ne bileyim noktalı virgül,iki nokta üst üste falan bir şey diyelim.
İnsanoğlunun kendi başına,kendi kararıyla bir şeyi bitirmesi,nokta koyması mümkün mü?